Tillbaks till start.

VW-skandalen för att finansiera terrorism. 

Tyskland har förstått signalen. ( 7/8 2018)

Tyskarna har nu förstått att ägande företrätt av icke demokratiska intressen och till terrorismfinansiering hotar att skada tyska företags varumärken och kraftigt skada tysk ekonomi. Dagens beslut av den tyska regeringen att sänka utländskt ägande från icke EU-länder till maximalt 15 procent påverkar direkt VW-koncernen och Qatar-regimens innehav. Ett tydligt besked till Qatar och andra att det inte är acceptabelt att överföra vinster från Tyskland till att finansiera terrorism och stötta ickedemokratiska regimer. Vi kan förvänta oss att alla andra EU-länder snart börjar ansluta till Tysklands linje. Svensk bilindustris relation till Kina blir en angenäm uppgift att hantera.

EU-etablissemangets skydd av terrorism kostar svenska medborgare 105 miljarder.( 29/6 2018)

I USA omfattas dieselgate av ca 475 000 bilar. För detta har VW fått betala ca 25 miljarder USD sammanlagt till lurade kunder, återförsäljare och staten. I Sverige omfattar dieselgate 225 000 bilar, Europa ca 8,5 miljoner och worldwide ca 11 miljoner. Det är såväl en enkel matematik som juridiskt självklart att hävda att alla skall kompenseras lika. För svensk del motsvarande 11,8 miljarder USD eller ca 105 miljarder SEK. Totalt Europa 3970 miljarder SEK och totalt worldwide ca 5140 miljarder SEK. I USA omfattar kompensationen ca 470 000 sek per bil där merparten gått till konsumenterna för återköp. I Sverige och Europa får konsumenterna själva ta hela värdeförlusten. Det enda som erbjudits är en uppdatering av den manipulerade programvaran som dessutom innebär att fordonen tappar effekt. Ytterligare en värdeförlust som av våra politiker späds på när dieselbilar förbjuds på vissa gator och stadskärnor. EU:s politiker skyddar VW och dess ägarna på de enskildas bekostnad. Fuskets syfte var att tjäna pengar på att lura alla att VW sålde miljövänliga bilar som i verkligheten var värsta miljösvinen. Med Europas etablissemangs fulla stöd har fusket hittills för VW varit en ren guldgruvan. Med relativt smärre avdrifter till USA, med drygt 4 procent av bilarna, så är USA:s konsumenter den enda som kompenserats. 96 procent av VW:s drabbade kunder blir först systematiskt grundligt lurade. När fusket upptäcks får de ändock stå för hela skadan. Etablissemanget väljer att skydda Porschefamiljen och emiren av Qatars förmögenheter på medborgarnas bekostnad. Fusket var och är för ägarna, trots kompensationen till USA, sammanlagt en mycket lönsam affär. Incitamentet att fuska har av europas etablissemang fått full uppbackning när de tror att skadan kan fördelas på den lurade allmänheten.

Övervinsterna till finansiering av terrorism.

Qatar Holding äger 17 % av VW-koncernen och 15,6 % av röststyrkan. Qatar Holding kontrolleras av kungafamiljen och Qatars förmögenhet betraktas allmänt som synonym med emirens,Tamim bin Hamad Al Thani:s, egen ficka. Släktingen Abdullah bin Mohammed bin Saud Al Thani är Qatar Holdings representant i VW:s styrelse. Qatar är av de arabiska länderna Egypten, Bahrain, Saudi-Arabien och Förenade Arabemiraten helt politiskt och ekonomiskt isolerade med anledning av att de finansierar terrorism. En uppfattning som delas av USA och som Trump i juni 2017 uttryckte det. Qatar är sedan många år tillbaka, en av världens största finansiärer av terrorism. Qatar finansierar, med Turkiskt politiskt stöd, det Muslimska brödraskapet. Ryssland, Syrien, Egypten, Saudiarabien och Förenade Arabemiraten betecknar officiellt Muslimska brödraskapet som en terroristorganisation. Rörelsen har som grundval att driva kampen mot Israel och sionismen. Hamas var enligt första utgåvan av sina stadgar den palestinska grenen av brödraskapet. Det Europeiska etablissemanget skyddar fusket som gett Qatar Holdings övervinster. Vinster som emiren använder till att finansiera terrorism och kampen att utplåna Israel. VW:s medarbetare, dess kunder, samt nationerna och den breda allmänheten som miljömässigt drabbas, får för nämnda ändamål, på grund av det Europeiska etablissemangets välsignelse av fusket, avstå 4000 miljarder i kompensation.

Förmögenhetsbygge på nazismen och Hitlers brott.

 VW-verken är ett från nazismens och Hitlers brott ett historiskt mycket välmående arv. Ferdinand Porsche har gått till historien som mannen bakom världens mest tillverkade bil, Volkswagens "Bubbla". Den var till huvudsak en kopia av Tatra 97. Tatra 97 var en tjeckis bil, konstruerad av Hans Ledwinka och en tidigare chef över Ferdinand Porsche. Hitlers omdöme om Tatra 97 var att detta var bilen för tyska vägar. Ferdinad Porsche fick uppdraget att ta fram en tysk bil och när VW 1, den första "bubblan" presenterades, så blev de omedelbart stämda av Tatra för patentintrång. Porsche medgav att Tatra 97 varit hans förebild men Hitler motsatte sig stämningen. Tvisten löstes på Hitlers sätt när Tjeckoslovakien ockuperades och all produktion av Tatra 97 förbjöds. 

    Tatra T 97. VW Typ1

26:e maj 1938 lade Hitler första grundstenen för Volkswagenwerke.

 

Adolf Rosenberger var en frmgångsrik racerförer för Mercedez och Bentz under 1920-talet. Han var medgrundare till Porsche konstruktionsbyro tillsammans med Ferdinand Porsche och Anton Piëch. Rosenberger förmodas inledningsvis ha hållit firman finansiellt under armarna då firmans brist på uppdrag och trots Porsches oförmåga att göra bra konstruktioner ändock överlevde. 30 juli 1935 sålde Rosenberger sin andel av företaget billigt till Ferry Porsche och i September samma år arresterades han för "rassenschande" , rasskändning. Efter tre veckor släpptes han och han lyckades så småningom ta sig till USA. Efter kriget krävde Rosenberger 200 000 Mark ytterligare i ersättning mot bakgrund av att hans judiska påbrå utnyttjats vid hans utlösen ur firman. De enades om 50 000 Mark och en bil.

Från 1941 blev Ferdinand Porsches svärson, nazisten Anton Piëch, fabrikschef. Båda medlemmar i NSPAD och även SS. Under kriget byggdes fordon för militära ändamål och även Vergeltungswaffe, V1-raketerna. Arbetskraften var under kriget krigsfångar och koncentrationslägerfångar. Anton Piëch lät grunda ett barnhem för att nyblivna mödrar och deras barn. Minst 350 spädbarn anses där ha mist sina liv och mödrarna redan efter ett par veckor från börden åter i arbete. Den 10:e april 1945 tog Anton Piëch 10 millioner riksmark med sig som sedan användes i Porsche KG, föregångaren till Porsche AG. Till Porsche AG betalade Volkswagenverken 1 % i licensavgift på priset för Volkswagens standardbil. Patentintrånget på Tatra T 97 fick dock betalas av Volkswagenverken AG 1961 med 1 miljon D-mark. Porsche Holding kontrolleras av familjerna Porsche och Piëch, med såväl en konstruktion som grundkapital en gång stulet. Möjligheten att stjäla gavs under nazisternas och Hitlers försorg, tillskapat från arbetsinsatser av ca 20 000 tvångsarbetande krigs- och KZ-fångar. 

Ferdinand Porsche anlitades även som konstruktör åt krigsindustrin utan framgång. Hans stora förmåga baserades inte på eget arbete utan att som nära förtrogen med det nazistiska partiet kunna tillgodogöra sig andras förmågor. Svärsonen Anton Piëch gick redan 1933 med i det då, förbjudna Österikiska Nazistpartiet. I Juli 1937, 9 månader före Österrikes tvångsanslutning till Tyskland, gick han med i det tyska, NSPAD och så sent som 1944 även medlem i SS. Hans son, Ferdinand Piëch, var fram till 2015 och dieselskandalen, ordförande i Volkswagens överstyrelse. 2008 genomdrev Ferdinand Piëch för Volkswagens AG:s räkning köpet av Investor aktier i Scania. Som huvudägare i tre lastbilstillverkare, Volkswagens, MAN och Scanias med syftet att slå ihop dessa. EU hade dessförinnan förvägrat Scania och Volvo att slå sig samman i en svensk dito. Scania har nu införlivats i den historiskt belastade nazistiska familjen.

Det nazistiska arvet, muslimsk terrorism och europeiskt etablissemang samarbetar åter i judiskt hat. 

Volkswagens historia, mycket intimt förenad med Porschefamiljens Nazistiska sympatier och de fördelar detta gav, långt bortom lag och moral, har gett familjen Porsche en affärsmässig hävstång som nu, fortsatt med fullt politiskt Tyskt och EU-stöd, vuxit till världen största och ledande bilproducent. Att detta historiska arv finner samhörighet med Qatar Holding och deras stöd av Muslimska brödraskapets med mål att utplåna den Israeliska staten är ingen slump. Den moraliska kompassen har aldrig funnits hos familjen Porsche-Piëch och kommer inte heller någonsin att finnas. Att Qatars kungafamilj och emiren Tamim bin Hamad Al Thani helt saknar moralisk kompass läggs dagligen bevis för. Han finner bäst samhörighet hos Erdogan i stödet av Muslimska brödraskapet. Att ett från ägarnivå moraliskt helt förtappat företag skulle försöka lura sina kunder, medarbetare, återförsäljare och all världens medborgare är knappast någon överraskning. Däremot kan man ju undra hur Europas politiska och ekonomiska elit tänker när de på alla sätt försöker vara VW och dess ägare behjälplig. De låter alla europeiska kunder, medarbetare, återförsäljare och medborgare luras på 4000 miljarder SEK och föredrar att finansiera hatet mot Israel och judarna.

  Berätta sanningen eller låt VW gå under. 

Den som på något sätt har erfarenhet av Tysk företagskultur förstår att de chefer, Rupert Stadler, Martin Winterkorn m.fl, som nu granskas för sin medverkan i dieselgate, håller ägarna om ryggen. Ingen tysk chef skulle utan full förankring hos huvudägarna och på eget initiativ driva igenom ett dieselfusk. Om så hade skett skulle styrelsen dessutom själv vara de mest angelägna att hitta och straffa de skyldiga och ansvariga cheferna. Problemet är inte att vi inte vet och vi inte förstår utan att det av EU politiker och övrigt etablissemang som ger fuskarna fullt beskydd och stöd. EU-etablissemanget har hittills valt strategin att blåsa EU:s medborgare på nästan 4000 miljarder kronor för att skydda familjen Porsche-Piëch och emiren av Qatars förmögenheter.

Bara Global Scientific Authority anser att de skyldiga skall betala.

Det förefaller för gemene man uppenbart att den som är skyldig till skadan skall betala. Europas politiker och ekonomiska intressen lägger däremot skadan på de lurade och förledda. Den som väljer att företrädar allmänhetens intressen har till förfogande 4 000 miljarder mer än de politiker som företräder familjerna Porsche-Piëch och emiren av Qatar. Skadan skall i första hand bekostas av de skyldiga huvudägarna och i andra hand av Volkswagen AG. Att fuska skall inte vara lönsamt. En åsikt som inom Europa än så länge enbart företräds av Global Scientfic Athority och Atlantispartiet. Opinionsläget synes således oerhört gott och vi ser med förtröstan fram emot att möta alla andra Europeiska politiska intressens stöd av nazism, terrorism och europeiska traditionell antisemitism.

Separat för Sverige, 105 miljarder extra, för valet att skydda fuskarna istället för att företräda de lurade.


Tillbaks till start.